EmmaLisaphotography.blogg.se

New nails

Publicerad 2016-11-23 09:11:21 i Allmänt,

Hej och godmorgon.

Rubriken till detta inlägg avslöjar inte hela inlägget men det avslöjar i alla fall en del. I helgen fick jag äntligen hem nagellacken jag beställt tillsammans med sambons syster. Därför skrapade jag snabbt bort mitt förra lack från naglarna, filade dem lite och målade på nytt. Måste säga att det var oerhört svårt att välja färg och helst skulle jag velat ha alla, men till sist valde jag en som heter "plum rose". Kan inte bli mer nöjd! Jättefin färg och otroligt fin glans på lacket!

Jag använder endast av depends gellack nuförtiden. Tidigare har jag testat på alla möjliga sorters nagellack men ingenting håller. Till och börja med så har jag inte tålamod nog för att låta ett vanligt lack torka. Sen så vet jag inte vad det är för fel på mina naglar, men färgen flagnar på mindre än en dag trots baslack och topplack.

Jag måste bara säga att jag vet om att gellack kan vara farligt och att man kan få rejäla allergiska reaktioner. Men med tanke på att jag använt det så pass många gånger och aldrig fått en reaktion så tror jag att jag endast måste vara noggrann med att applicera lacket. Samma gäller sambons syster, hon har inte heller reagerat någon gång och hon använder dessa lack flitigt.

Ikväll är vi bjudna till mina farföräldrar då farmor fyller år. Ville bara tillägga det.

Det var allt jag har att säga nu. Hoppas ni får en fin dag.
Kram,
EmmaLisa


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-23 10:10:14

Aldrig hört om att man kan få allergiska reaktioner av specifikt gellack, man kan få allergiska reaktioner av allt i princip så det är nog inget du behöver vara orolig för:)

Svar: Det var kalabalik på nätet för ett tag sedan om folk som fått svåra allergiska reaktioner av gellack. Men det är som du säger, man kan få reaktion av allt! :)
emmalisaphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela