EmmaLisaphotography.blogg.se

Funderar på att komma tillbaka

Publicerad 2017-11-07 20:46:32 i Allmänt,

Hej och godkväll på er alla!
 
Som rubriken säger så funderar jag på att komma tillbaka och börja blogga igen. Denna gång kommer jag däremot att komma tillbaka på mina egna villkor, vilket innebär att jag kommer blogga när jag har något att säga. För mig är det svårt att sitta och skriva ner allting jag gör i min vardag, dels för att jag egentligen inte gör något speciellt roligt och något som är intressant att veta men sen också för att jag känner att jag inte vill publicera mitt liv in i minsta detalj.
 
Nog med det tråkiga, nu ska jag ge er en liten uppdatering på vad som har hänt med mitt liv. Den största förändringen som hänt i mtt liv sedan jag skrev senast är något som ni som följer mig på instagram och facebook redan vet om, men för er som inte vet om - här kommer den. JAG HAR SKAFFAT VALP.
 
Jag vet inte om ni minns alla inlägg där jag gång efter gång påtalat hur mycket jag vill ha hund, sambon och jag fann en öppning och möjlighet till att skaffa hund och vi tog den. Nära och kära var lite skeptiska till och börja med. Vi är ganska unga fortfarande, en hund lever länge och går inte att byta bort när man tröttnat osv, men vi är redo. Vi har länge gått igenom fördelar med nackdelar och tillslut kommit fram till att det är mer positivt än negativt med att skaffa hund. Vi var och tittade på lite olika raser och min google-sökning på nätet innehöll bara hundar. Jag pratade hund, tänkte på hund och drömde om hund dygnet runt. Tillslut bestämde vi oss för att en tysk mellanspets är något som skulle passa oss. Samma vecka som vi bestämt ras så föddes hon, vår lilla tjej. Vi hade tidigare kontaktat olika uppfödare i området och hittat en som verkade bra.
 
När Cleo var 2 veckor fick vi träffa henne för första gången, hon och hennes syskon var så små. Mamman välkomnade oss glatt och vi satt endast och pratade i rummet där valparna fanns. Efter det träffade vi Cleo ungefär en gång i veckan för att hon skulle kunna vänja sig vid oss något samt att vi längtade så galet mycket efter henne.
 
Nu sitter jag och skriver medan jag ser Cleo springa runt med sin gosedjursgris i munnen, flämtande, andfådd och lycklig. Drickpaus. Tillbaka till gosedjursgrisen. 
 
För att mitt inlägg inte ska bli alltför långt nu så väljer jag att avveckla. Jag kommer att bifoga lite bilder på lilla Cleo här nedan. Kommentera gärna om det är något du vill att jag ska ta upp eller om du undrar något om mitt bloggande eller Cleo för den delen.
 
Kram,
EmmaLisa
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-11-08 17:18:30

Kör på random inlägg om det är så att du inte kommer på något att skriva om, skriv och lägg ut det du vill

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-11-12 20:58:21

vad kommer du att blogga om?

Svar: Det kommer fortfarande handla om mitt vardagliga liv med hem, bakning, matlagning, jobb, djur osv :) Förhoppningsvis med lite mer inrikting på bilder igen :)
emmalisaphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela